Επτά επί Θήβας και Αντιγόνη ως ενιαία παράσταση στο Φεστιβάλ των Συρακουσών (1924). Παρουσίαση και ερμηνεία

Ναταλί Μηνιώτη

Περίληψη


Το Φεστιβάλ των Συρακουσών άρχισε τη λειτουργία του το 1914 και έως τον Τέταρτο Κύκλο το 1924 –έτος που ανεβαίνει η θεατρική παραγωγή Επτά επί Θήβας και Αντιγόνη σε ενιαία παράσταση– είχε ήδη διαμορφώσει το ιδιαίτερο καλλιτεχνικό του ύφος: δραματικό με στοιχεία οπερατικά και χοροδράματος. Επιπλέον σε ιδεολογικό επίπεδο είχε επαληθεύσει όσα διακήρυτταν οι εμπνευστές και διοργανωτές του τα χρόνια της προετοιμασίας και σύστασης της Επιτροπής (Comitato) που ήταν ο φορέας υλοποίησης του έως το 1925 (αργότερα μετονομάζεται σε INDA): προβολή του σικελικού πολιτισμού και πολλαπλή ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας σε υλικούς και πνευματικούς τομείς. Η επιλογή της παρουσίασης της συγκεκριμένης θεατρικής παραγωγής σε αυτό το άρθρο, δίνει την ευκαιρία να επιβεβαιωθούν οι παραπάνω ισχυρισμοί και να επανεξεταστεί μία από τις επικρατούσες αντιλήψεις που σχετίζεται με τα πρώτα χρόνια του θεσμού. Σύμφωνα με αυτήν ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ettore Romagnoli παρουσιάζεται ως ο μοναδικός ρηξικέλευθος δημιουργός του μοντέρνου ύφους του Φεστιβάλ και συνακόλουθα οι υπόλοιποι συνεργάτες ως απλοί εκτελεστές των επιλογών του. Στόχος είναι να φανεί πως το Φεστιβάλ των Συρακουσών, έως τις παραμονές του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, αποτέλεσε ένα μείζον καλλιτεχνικό γεγονός στην Ευρώπη και ως τέτοιο δεν θα μπορούσε να ήταν δημιούργημα ενός μόνο ατόμου αλλά μιας ομάδας εμπνευσμένων καλλιτεχνών.  


Λέξεις κλειδιά


Δραματικό Φεστιβάλ Συρακουσών, Επτά επί Θήβας, Αντιγόνη, πρόσληψη αρχαίου δράματος, Istituto Nazionale del Dramma Antico (INDA)

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


ISSN: 2241-0813

 

Άδεια Creative Commons
Αυτό το έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές .