Διδακτικές προσεγγίσεις του χθες και του σήμερα στο μάθημα των θρησκευτικών

Ιφιγένεια Κρητικού

Περίληψη


Η παρούσα εισήγηση έχει σκοπό να συγκρίνει διδακτικές μεθόδους που εφαρμόζονταν παλιά, με τις διδακτικές μεθόδους που εφαρμόζονται σήμερα, στο μάθημα των Θρησκευτικών. Αρχικά όμως ορίζουμε το «παλιά», από πόσο παλιά δηλαδή ξεκινάει η διδασκαλία των Θρησκευτικών, τί ιδιαιτερότητες υπάρχουν στο μάθημα και γιατί. Έπειτα, εξελισσόμενοι μέχρι το σήμερα, κοιτούμε τα πλαίσια εκσυγχρονισμού του μαθήματος που υπάρχουν, συγκρίνοντας με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως και τον ρόλο του σύγχρονου εκπαιδευτικού. Τέλος, το πρακτικό μέρος αποτελείται από εφαρμοσμένες διδασκαλίες μέσα στην τάξη, από τις μικρότερες τάξεις του Δημοτικού μέχρι και την Έκτη. Το πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό μας προσφέρει παραδείγματα διαφόρων διδακτικών μοντέλων, που αποτελούν μία σύγχρονη πρόταση διδασκαλίας του μαθήματος.

Λέξεις κλειδιά


σήμερα, παλιά, ευρώπη, μοντέλα

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Ζουμπουλάκη, Σ. (2010). Χριστιανοί στο δημόσιο χώρο. Πίστη ή πολιτιστική ταυτότητα. Αθήνα: Εστία.

Μανιτάκη, Α. (2000). Οι σχέσεις της εκκλησίας με το κράτος-έθνος. Αθήνα: Νεφέλη.

Ματσαγγούρας,Η. (2001): Θεωρία της Διδασκαλίας. Αθήνα: Gutenberg

Σωτηρέλη, Γ. (1993). Θρησκεία και εκπαίδευση. Αθήνα: Αντ. Σάκκουλας.

Χρυσαφίδης, Κ. (2000). Βιωματική επικοινωνιακή διδασκαλία. Αθήνα: Gutenberg.

Ιερομονάχου Σάββα Αγιορείτου, Η Θεραπεία της ψυχής κατά τον Όσιο γ. Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη, Εκδόσεις Ιερού Κελιού Εισόδια της Θεοτόκου, Κερασιά, Αγ. Όρος, 2010

Σχολικά εγχειρίδια των Θρησκευτικών,1984 & 2015, Αθήνα, ΟΕΔΒ

Διαδικτυακά Sites

www.wikipedia.org

www.vimaorthodoxias.gr

www.huffingtonpost.gr

www.sansimera.gr


Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Copyright (c) 2017 Ιφιγένεια Κρητικού

Άδεια Creative Commons
Αυτό το έργο χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές .

e-ISSN: 2585-3791